Ohjelmaa jalkapallosynttäreille
Alta löydät hauskat futisleikit, aarteenmetsästyksen ja suomifutiksen jättivisan, jotka sopivat eri ikäisille jalkapalloaiheiseksi ohjelmaksi juhliin tai vaan mukavaan yhdessäoloon perheen tai ystävien kesken!
Hauskat futisleikit liikunnalliseen ohjelmaan
Alta löydät seitsemän hauskaa futisleikkiä, jotka sopivat liikunnalliseksi ohjelmaksi esimerkiksi jalkapallosynttäreille. Useampaan leikkiin ei tarvita muuta kuin tilaa ja ne voi toteuttaa myös ilman palloja!
Hännänryöstö
Jokaisella osallistujalla on housunreunan alla häntä (esim. jokin vaatekappale), ja merkistä pelaajat pyrkivät ryöstämään toisten pelaajien häntiä itselleen käteensä.
Mikäli pelaaja menettää oman häntänsä, tämä asettaa itselleen uuden hännän kädestään, mikäli on saanut niitä ryöstettyä, tai pyrkii ryöstämään itselleen uuden hännän.
Leikki loppuu merkistä, jolloin pelaajat laskevat ryöstämänsä hännät ja eriten häntiä kerännyt voittaa pelin.
Havainnointihippa
Hippa, jossa kaikki osallistujat pyrkivät samaan aikaan ottamaan toisiaan kiinni koskettamalla.
Kun pelaaja saadaan kiinni, kiinnijäänyt pelaaja menee kyykkyyn sen merkiksi, että on jäänyt kiinni. Kiinnijäänyt pelastuu, kun kiinniottanut pelaaja saadaan kiinni.
Mikäli pelaajat yrittävät saada toisensa kiinni samanaikaisesti, otetaan kivi-paperi-sakset -kisa, jonka hävinnyt jää kiinni ja menee kyykkyyn.
Voidaan toteuttaa myös pallojen kanssa kuljettamalla.
Kuka pelkää Huuhkajaa / Helmaria?
Leikkijät asettuvat pallojen kanssa alueen päätyyn. 1-2 leikkijää jää keskelle pallorosvoiksi.
Kun huudetaan “kuka pelkää Huuhkajaa / Helmaria”, lähtevät kaikki leikkijät kuljettamaan palloa alueen toiseen päähän.
Jos Huuhkaja / Helmari (eli pallorosvo) saa pallon pois, pallon menettänyt joutuu Huuhkajaksi / Helmariksi (eli pallorosvoksi). Riistänyt menee muiden mukaan kuljettamaan palloa.
Kuminauhapallo
Tähän leikkiin tarvitaan pallovyö, pallo ja tyhjiä pulloja/tötsiä/keiloja.
Pallovyö kiinnitetään palloon ja tyhjät pullot/tötsät/keilat asetetaan sopivan matkan päähän.
Vuorollaan jokainen osallistuja yrittää potkaista pallovyöhön kiinnitetyllä pallolla pullot/tötsät/keilat kumoon mahdollisimman nopeasti.
Se, joka saa kumottua kaikki nopeiten, on voittaja.
(Pallovyön löydät esimerkiksi Maajoukkueen verkkokaupan valikoimasta, tästä linkistä.)
Pelasta pelikaveri -hippa
Aluksi jakaudutaan pallollisiin pelaajiin, pallottomiin pelaajiin ja hippohin. Esimerkiksi kaksi pallollista pelaajaa, kolme pallotonta pelaajaa sekä kaksi hippaa.
Hipat saavat ottaa kiinni vain pallottomia pelaajia.
Pallollisten pelaajien tarkoituksena on havainnoida kuka pelaajista on jäämässä kiinni, ja auttaa vaarassa olevaa pelaajaa syöttämällä pallo tälle.
Kun pelaaja saadaan kiinni, hippa vaihtuu.
Pidä oma puoli puhtaana
Leikin tavoitteena on pitää oma puolisko tyhjänä palloista. Leikin alussa jakaudutaan kahteen joukkueeseen.
Kuvassa lähtötilanne, jossa molemmilla joukkueilla on sama määrä pelaajia ja palloja omilla puolillaan. Pelaajien ja pallojen määrää voi vaihdella vapaasti käytettävissä olevien resurssien mukaisesti.
Leikki käynnistyy merkistä, jolloin leikkijät pyrkivät pitämään oman puolensa puhtaana potkimalla palloja toiselle alueelle.
Peli loppuu merkkiin, jolloin joukkueet laskevat pallonsa, ja vähemmän palloja omalle puolelleen saanut joukkue voittaa.
Kuljetusneliö
Leikin aluksi rajataan kaksi erikokoista neliötä: suurempi neliö ja pienempi neliö suuremman sisälle.
Leikkijät pyrkivät kuljettamaan palloja sisemmän neliön sisällä. Pelaajien tarkoituksena on pitää huolta omasta pallosta, ja pyrkiä samalla pelaamaan toisten pelaajien palloja ulos sisemmästä neliöstä.
Jos pelaajan pallo joutuu ulos sisemmästä neliöstä, on tämän pyrittävä estämään pallon joutuminen ulos toisestakin neliöstä. Jos pelaaja saa pallon kiinni ennen kuin se menee ulos ulommastakin neliöstä, jatkaa hän kuljettelua ulommassa neliössä, ja pyrkii pelaamaan siellä olevien pelaajien palloja ulos ulommasta neliöstä.
Kun pelaajan pallo joutuu ulos ulommastakin neliöstä, tippuu tämä pois pelistä.
Aarteenmetsästys
Jännittävä aarteenmetsästys, jossa on kuusi jalkapalloaiheista tehtävää ratkaistavaksi. Voit tulostaa valmiin materiaalin ja käyttää sitä järjestääksesi aarteenmetsästyksen juhlavieraille, tai käyttää sitä perheen yhteiseen tekemiseen, jossa synttärisankari ohjataan hauskalla tavalla vaikkapa lahjansa luokse! Aarteenmetsästyksen tehtävät sopivat parhaiten alakouluikäisille.
Jalkapallon jättivisa
Ohjelmanumero, joka tuo juhlat varmasti täyteen jalkapallotunnelmaa, jännitystä ja kilpailuhenkeäkin - 50 kysymyksen jättivisa suomifutiksesta! Kuka on kekkereiden kovin futistietäjä? Visassa pääsee testaamaan tietoaan suomalaisen jalkapallon historiasta, sarjoista ja seuroista, sekä Huuhkajista ja Helmareista. Visa on aika kinkkinen ja sopii paremmin vanhemmille juhlavieraille.
Suosittuja lahjoja jalkapalloilijoille
Ladataan tuotteita