Veikkausliigan uusi brändi julkistettu – tältä tuntuu Veikkausliiga
Veikkausliigan brändi on uudistunut kokonaan ja uudella ilmeellä ja sisällöllä Veikkausliiga ottaa merkittäviä askeleita eteenpäin konkreettisesti kaikille näkyvänä muutoksena.
Veikkausliigan brändi uudistuu.Kuva: Ⓒ Veikkausliiga
Veikkausliigan muutosohjelma on viime vuodet vienyt kotimaista miesten jalkapallon pääsarjaa eteenpäin monella saralla ja nyt kehitys näkyy myös perinpohjaisesti uudistuneessa, nykyaikaisessa brändissä, jonka keskiössä on tunne.
Kilpailullisesti Veikkausliiga on tarjonnut viime kausina draamaa ja jännitystä alusta loppuun saakka. Samalla taustalla olosuhteita parannetaan jatkuvasti ja katsojamäärät niin otteluissa paikan päällä kuin myös Ruudun tv-otteluissa ovat vakaassa nousussa. Matka on kuitenkin ehdottomasti vielä kesken.
- Kun aloimme rakentaa muutosohjelmaa korona-ajan jälkeen, loimme selkeän vision siitä mitä haluamme olla ja minne haluamme mennä. Suunta on ollut ehdottomasti oikea ja uskomme vakaasti siihen, että yhdessä seurojen kanssa tehdyn työn myötä jatkamme positiiviseen suuntaan, Veikkausliigan toimitusjohtaja Timo Marjamaa toteaa.
- Osana muutosohjelmaa käynnistimme myös brändiuudistushankkeen nostaaksemme senkin kautta Veikkausliigan ilmeen, näkyvyyden ja arvon uudelle ja ennen kaikkea tätä päivää vastaavalle tasolle. Kuten muutosohjelma, brändikään ei koskaan ole valmis, mutta nyt suurelle yleisölle on näkyvillä jotain todella konkreettista uutta.
Jalkapallo on maailman ylivoimaisesti suosituin urheilulaji ja jalkapallon harrastajamäärät ovat myös Suomessa paitsi omilla lukemillaan myös tasaisesti kasvussa. Veikkausliiga kotimaisena miesten pääsarjana on isossa roolissa lajin näkyvyyttä ajatellen.
- Itse peli mestaruus-, mitali- ja säilymistaisteluineen on totta kai tärkeässä osassa. Haluamme kuitenkin tuoda esiin sen, että suuria tunteita ei koeta vain kentällä, vaan yhtä lailla katsomossa. Eikä kyse ole vain voitoista tai tappioista, vaan ennen kaikkea siitä miltä Veikkausliiga tuntuu – ympäri Suomen ja vauvasta vaariin, brändiuudistuksen veturina Veikkausliigan toimiston puolelta toiminut kaupallinen johtaja Nicolas Prieto toteaa.
- Brändiuudistuksen tavoite oli jo lähtökotaisesti tuoda jotain uutta Veikkausliigaan ja suomalaiseen jalkapalloon. Näkyviä elementtejä uutta logoa myöten on paljon, mutta uudistuksen ydin ei ole missään nimessä siinä, että nyt meillä on uusi logo ja kaikki sen myötä hyvin.
Veikkausliigan uuden brändin sisällöllinen ja visuaalinen ilme on toteutettu yhteistyössä kansainvälisesti tunnustetun alan huippuosaajan BONDin kanssa. Uusi brändi näkyy, kuuluu – ja tuntuu – vahvasti Veikkausliigan ottelutapahtumissa kauden 2025 avauskierroksesta lähtien.
Lisää Veikkausliigan uudesta brändistä.
Lähde: veikkausliiga.com