U19-tytöt kohtaa Tshekin jälleen tiistaina

Eerikkilässä Jari Litmanen Areenalla pelattava maaottelu alkaa kello 11.00, ja katsomoon on vapaa pääsy. Kamppailu näkyy suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavalla.

Viime lauantain Tshekki-ottelu päättyi näihin kuviin ja tunnelmiin.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

15.7.2024 klo 20:13

U19-tytöt (2006 ja myöhemmin syntyneet) jätti Tshekin vaille mahdollisuuksia viime lauantaina, kun maat kohtasivat Eerikkilässä. Pikkuhelmarit voitti tuplamaaottelun avausosan lukemin 4–1 – lue tarkempi raportti ottelusta täältä.

Päävalmentaja Arttu Pitkäkankaan mukaan joukkueen palautuminen on sujunut hyvin, ja Pikkuhelmarit on valmiina tiistain kamppailuun. Kerttu Sarelius ja Aada Mäkelä ovat sivussa tuplamaaottelun toisesta osasta, mutta muut pelaajat ovat valmennuksen käytettävissä.

– Meillä on takana erinomaiset viisi päivää. Olemme tehneet yhdessä paljon töitä sen eteen, jotta olemme huomenna parhaimmillamme. Tavoitteenamme on jatkaa siitä, mihin viime matsissa jäimme. Haluamme olla laadukkaita pallon kanssa ja päästä etenemään tiloihin, jotka vastustaja jättää meille auki, Pitkäkangas avaa.

– Loimme lauantaina ison määrän maalipaikkoja ja haluamme pystyä samaan huomenna. Olemme harjoitelleet viime päivinä hyökkäysten päättämistä, ja uskon, että olemme tiistaina tehokkaampia kuin edellisessä pelissä, Pitkäkangas jatkaa.

– On todennäköistä, että Tshekki muuttaa jotain huomiselle – se tulee olemaan meille hyvä haaste. Meidän täytyy sopeutua muutoksiin nopeasti. Tavoitteenamme on jatkaa voittoputkea ja pelata projektimme paras ottelu.

Lauantain ottelussa vajaat 80 minuuttia pelannut ja Suomen kolmannen osuman syöttänyt Milja Kiviranta uhkuu pelihaluja myös toisen ottelun alla. HJK:n keskikenttäpelaaja oli keväällä mukana myös vuotta vanhempien maajoukkueessa, joten lauantain maaottelu oli Kivirannalle jo vuoden kahdeksas. Kansallisen Liigan otteluita hänelle on kertynyt kymmenen.

– Ottelusta jäi hyvä fiilis, kun teimme neljä maalia ja otimme taas voiton. Pelissä oli paljon positiivisia asioita, mutta kehitettävääkin jäi. Olemme käyneet kehityskohteita läpi treeneissä – meillä oli paljon boksietenemisiä, ja huomenna haluamme päättää hyökkäyksemme tehokkaammin, Kiviranta toteaa.

– Puolustimme mielestäni edellisessä pelissä tosi hyvin. Tshekki loi uhkaa erikoistilanteista, mutta muuten pidimme heidät hyvin kurissa. Lauantain peli osoitti jälleen, että meillä on tosi laadukas ja monipuolinen joukkue. Meillä on erilaisia pelaajia, joilla on monia eri vahvuuksia. On kiva pelata tällaisessa joukkueessa, jossa kaikki kannustavat ja tsemppaavat toisiaan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä