U19-pojat nimetty Romania-tuplamaaotteluun

Kumpikin maaottelu näkyy suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavalla – Eerikkilän Jari Litmanen Areenalle on vapaa pääsy. Tuplamaaottelun viestintä tapahtuu Palloliiton somekanavissa.

Pyry Mentu ja Minihuuhkajat saavat vieraita Romaniasta.Kuva: FPF

21.8.2024 klo 13:55

U19-pojat (2006 ja myöhemmin syntyneet) isännöi Romaniaa tuplamaaottelussa syyskuun alussa. Eerikkilässä 6. ja 9. syyskuuta pelattavat maaottelut ovat Minihuuhkajille viimeiset ennen lokakuun EM-karsintaturnausta.

Suomi pelasi edelliset maaottelunsa kesäkuun alussa. Minihuuhkajat kärsi tappion turnausisäntä Portugalia vastaan, mutta nappasi hopeaa ottamalla komeat voitot Tshekistä ja Slovakiasta. Tulevassa ryhmässä on iso määrä muutoksia kesäkuun joukkueeseen.

– Monet runkopelaajistamme eivät olleet käytettävissämme kesäkuussa, mutta nyt saimme kaikki pelaajat käyttöömme. Ikäluokan terveystilanne on erinomainen, joten kilpailu paikoista on todella kovaa. Täytyy koputtaa puuta ja toivoa, että kaikki pysyvät kunnossa, päävalmentaja Peter Lundberg toteaa.

– Joukkueessa on monia pelaajia, jotka ovat nousseet suureen rooliin omissa seurajoukkueissaan. Ryhmään valittiin myös vuotta nuorempia pelaajia sekä yksi debytantti. Arop Ring on pelannut mainion kauden KPV:ssa, ja hän vaikuttaa kiinnostavalta pelaajalta. On mukava päästä näkemään hänet maajoukkueympäristössä.

Romania on tuleva EM-lopputurnausisäntä, joten maa nähdään varmasti kesän 2025 kisoissa. Romania nähtiin U19-EM-lopputurnauksessa edellisen kerran vuonna 2022.

– Romanialla on aina vahvoja poikien maajoukkueita. He ovat perinteisesti hyviä pallon kanssa ja hyökkäyspelissä. Pelasimme Romaniaa vastaan viime syksyn EM-karsinnoissa, ja ottelu oli todella tasainen – odotan tulevista peleistä samanlaisia. Lähdemme voittamaan kumpaakin ottelua ja hakemaan mahdollisimman hyvää valmistautumista EM-karsinnoille.

Suomen joukkue (aiemmat seurat Suomessa):
Osku Maukonen (mv), FC Lahti (FC Reipas)
Eero Vuorjoki (mv), FC Inter (FC Honka)
Tomas von Hellens (mv), CS Maritimo
Akseli Puukko, FC Lahti (FC Reipas)
Niko Nurmi, KäPa (FC Honka, LPS)
Emil Leveälahti, HJK (LePa)
Kaius Simojoki, HJK (KäPa, PPJ)
Otso-Pekka Parkkila, AC Oulu (OLS)
Eemil Toivonen, HJK (FC Kontu, MPS)
Ilari Kangasniemi, FC Internazionale Milano (SJK, FC Seinäjoki, Jalkapalloseura Sepsi -78)
Arop Ring, KPV (KPS)
Samuel Pasanen, FC Lahti (FC Reipas, FC Kuusysi)
Matias Siltanen, KuPS
Iiro Mendolin, FC Groningen (FC Inter, KaaPo, KaaNa)
Otto Ruoppi, KuPS (MP)
Juho Lähteenmäki, FC Nordsjaelland (Ilves)
Julius Paananen, AC Oulu (OLS, OTP, OrPa)
Djoully Nzoko, FC Inter (TPS)
Vilho Huovila, MP (FC Lahti, Kajo, Sudet, Kuusysi)
Elmer Vauhkonen, HJK (KuPS, PK-37)
Pyry Mentu, HJK
Taavi Koukkumäki, Borussia Mönchengladbach (FC Honka, GrIFK, EPS, EBK)
Onni Helén, FC Jazz (lainalla TPS:sta, TuNL) (nimetty David Ezeh, Raków Częstochowa (HJK, Gnistan, HPS) tilalle 30.8.)

Suomen ottelut:
Pe 6.9. klo 18.00 Suomi – Romania, Jari Litmanen Areena (Eerikkilä)
Ma 9.9. klo 11.00 Suomi – Romania, Jari Litmanen Areena (Eerikkilä)

Molemmat maaottelut näkyvät suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavalla. Eerikkilän Jari Litmanen Areenan katsomoon on vapaa pääsy.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä