U17-pojat nimetty Itävalta-tuplamaaotteluun

Kumpikin maaottelu näkyy suorana ÖFB TV:n välityksellä. Tuplamaaottelun viestintä tapahtuu Palloliiton somekanavissa.

Erkka V. Lehtola johdattaa Minihuuhkajat seuraavaksi Itävaltaan. Portugalissa pelattava EM-karsintaturnaus odottaa marraskuussa.Kuva: Tim Davies

20.8.2024 klo 13:39

U17-poikien (2008 ja myöhemmin syntyneet) matka kohti EM-karsintoja jatkuu syyskuun alussa, kun Minihuuhkajat kohtaa Itävallan tuplamaaottelussa. Vierasottelut pelataan Mattersburgissa 4. ja 7. syyskuuta – Suomi matkaa Itävaltaan 20 pelaajan voimin.

Suomen edellisestä maaottelusta on ehtinyt kulua vain pari viikkoa. Suomi osallistui elokuun alussa PM-turnaukseen, jossa Erkka V. Lehtolan miehistö kärsi tappiot Tanskalle ja isäntämaa Ruotsille. Päätösottelu Norjaa vastaan päättyi tasatulokseen, joten Suomi jäi turnauksen neljännelle sijalle.

– Minulla on PM-turnauksen jälkeen selvästi varmempi fiilis siitä, miltä ryhmämme näyttää syksyllä. Olen viimeisen parin viikon aikana nähnyt muutaman BSM-ottelun ja soitellut valmentajille, mutta en nähnyt tarvetta suuremmille muutoksille, Lehtola sanoo.

– Otamme tällä kertaa mukaan kaksi maalivahtia ja 18 kenttäpelaajaa eli tiivistämme ryhmää hieman. Halusimme taata sen, että todennäköisimmin marraskuun karsintoihin valittavat pelaajat saavat yhteisiä minuutteja kentällä. Meillä on lokakuussa edessä tuplamaaottelu Kreikkaa vastaan kotikentällä, ja silloin voimme ottaa mukaan suuremman ryhmän.

Itävalta on 2008 syntyneille täysin uusi tuttavuus, sillä maat eivät ole kohdanneet aiemmin.

– Itävalta tuntuu olevan samanlainen joukkue ikäluokasta toiseen, mutta tulemme luonnollisesti tutustumaan vastustajaan tulevien viikkojen aikana. Samalla käännämme jo osittain katseemme EM-karsintojen avausotteluun, jossa kohtaamme Bosnia-Hertsegovinan.

Suomen joukkue (aiemmat seurat Suomessa):
Niki Hasselman (mv), PKKU
Kasperi Silen (mv), FC Haka
Topias Töllinen, PKKU (RiPS, HyPS)
Roope Aho, Ilves
Ville Kumpu, Ilves
Miska Laaksonen, Ilves (Pallo-Iirot, Lauttakylän Luja)
Tatu Hukkanen, KuPS (Nilsiän Pallo-Haukat)
Eerik Salmivuori, FC Honka (PPJ, HJK)
Musa Hietakangas, SJK (FC Honka, HJK, FC Espoo, KaPy) (nimetty Eetu Grönlund, HJK (PiTa) tilalle 1.9.)
Otto Eloluoto, FC Inter (TPS, Raision Nappulaliiga)
Nicholas Vainio, AIK
Otto Tiitinen, Ilves (HyPS, LPS)
Leevi Palmula, HJK
Antton Nylund, HJK
Tomi Väkiparta, FC Jazz (MuSa)
Bruno Katz, VfL Wolfsburg (HJK, KäPa)
Alex Myntti, WFA (BK-48)
Valtteri Lehtomäki, Ilves (Valkeakosken Nappulaliiga)
Alberto Velasquez, FC Midtjylland (FC Honka, HJK)
Noah Rantasalmi, PPJ

Suomen ottelut (Suomen aikaa):
Ke 4.9. klo 19.00 Itävalta – Suomi, Fußballakademie Burgenland (Mattersburg)
La 7.9. klo 13.30 Itävalta – Suomi, Fußballakademie Burgenland (Mattersburg)

Kumpikin maaottelu näkyy suorana ÖFB TV:n välityksellä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä