U17-poikien EM-jatkokarsintojen lohkoarvonnat suoritettu

EM-jatkokarsintaturnaus pelataan Suomessa maaliskuussa 2024. Ottelupäivät ovat 20., 23. ja 26. maaliskuuta – pelipaikoista ja tarkemmasta otteluohjelmasta tiedotetaan myöhemmin.

Suomi kohtasi syksyn EM-karsinnoissa Liechtensteinin, Ukrainan ja Saksan.Kuva: Ⓒ Peter Rinderer /Peter Rinderer

7.12.2023 klo 12:55

U17-pojat (2007 ja myöhemmin syntyneet) arvottiin tänään torstaina EM-jatkokarsintojen 3-lohkoon, jossa pelaavat Suomen lisäksi Hollanti, Belgia ja Italia. EM-jatkokarsintojen lohkovoittajat (8) sekä seitsemän parasta lohkokakkosta etenevät Kyproksella järjestettävään EM-lopputurnaukseen.

– Todellinen "Murharyhmä". Hollanti on Euroopan ykkönen uusimmassa U17-rankingissa, Italia kolmas ja Belgia seiska. Saimme toista vuotta putkeen äärimmäisen kovan lohkon. Arpaonni oli jälleen surkea – se on realismia, että meillä on todella kivinen tie jatkoon. Se täytyy myöntää, mutta se ei tarkoita sitä, että nostaisimme valkoisen lipun antautumisen merkiksi. Positiivinen asia on se, että pääsemme pelaamaan kolme erittäin kovaa maaottelua ja saamme kolme hurjaa mittaria, päävalmentaja Erkka V. Lehtola toteaa.

– Peleistä tulee opettavaisia ja toivottavasti myönteisiä kokemuksia koko joukkueelle. Pääsemme pelaamaan kotimaassa ja suomalaisyleisön edessä, mikä on myös hieno juttu. Katsojat saavat mahdollisuuden nähdä ikäluokan kärkipelaajia omin silmin. Tulemme pelaamaan kaikki ottelumme tekonurmella, mikä muuttanee valmistautumistamme karsintoihin.

Lohkojaot löytyvät kokonaisuudessaan täältä. U17- (2008) ja U19-poikien (2006) syksyllä 2024 alkavat EM-karsintalohkot arvotaan keväällä 2024.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä