Team Koivisto juhli tasaisen Tinni Korpela -leirin voittoa

Tulokset sekä palkitut löydät uutisen lopusta. Turnauksen kaikkien otteluiden tallenteet ladataan Palloliiton YouTube-kanavalle.

Päätöskamppailun tasapeli riitti Team Koivistolle mestaruuteen.

28.8.2024 klo 18:29

U15-tyttöjen (2010 ja myöhemmin syntyneet) Tinni Korpela -leiri saatiin päätökseen tänään keskiviikkona. Maanantaina alkanut tapahtuma eteni tasaisissa merkeissä aina viimeiseen otteluun asti – päätöskamppailun tasapeli Team Sällströmiä vastaan nosti Team Koiviston mestariksi. Team Alanen ja Team Kuikka jäivät lopulta vain pisteen päähän.

U15-päävalmentaja Pekko Söderström toteaa, että turnaus oli jopa harvinaisen tasainen. Söderström kiitteli pelaajien sekä valmentajien työpanosta kolmen päivän aikana, mutta löysi myös kehitettävää.

– Oli hienoa, että kaikilla joukkueilla oli vielä tänään mahdollisuudet mestaruuteen. Halusimme nähdä pelille heittäytymistä ja itsensä likoon laittamista – sitä todella näkyi. Mielestäni intensiteetissä otettiin muutama askel eteenpäin, kun verrataan kesäkuun Helmariturnaukseen. Parhaimmillaan tempo oli kansainvälistä tasoa, Söderström sanoo.

– Päätöspäivä ei ollut pelillisesti aivan yhtä hyvä kuin tiistai. Se on pelaajillemme tärkeä viesti – intensiteetti täytyy pystyä pitämään korkealla, vaikka jaloissa tuntuu. On toki ymmärrettävää, että tämä oli tosi tiukka kolmipäiväinen. Pelaajamme ja valmentajamme hoitivat homman hienosti myös kentän ulkopuolella, mistä olen hyvin tyytyväinen.

Ikäluokan ensimmäiset maaottelut pelataan syyskuun loppupuolella, kun Suomi osallistuu Serbiassa pelattavaan UEFA Development -turnaukseen. Palloliitto selvittää mahdollisuutta Pikkuhelmareiden otteluiden striimaamiseen – Suomen joukkue nimetään ensi viikon loppupuolella.

– On selvää, että tällä tapahtumalla oli suuri merkitys pelaajavalintoihin – tämän tapahtuman ulkopuolella on kuitenkin pelaajia, jotka niin ikään taistelevat maajoukkuepaikoista. Ikäluokka on laaja, ja maajoukkueeseen nimetään vain parikymmentä pelaajaa. Se on tämänhetkinen tilanne, eikä todellakaan mitään lopullista, Söderström jatkaa.

– U15-vaiheessa noin 30–40 pelaajaa saa kutsun maajoukkuetapahtumaan, joten vaihtuvuutta on. Pelaajien on tärkeää muistaa, että päivittäinen työ ja pitkäjänteisyys ratkaisevat. Näiden pelaajien maajoukkuepolku on vasta alussa.

Sarjataulukko:

Team Koivisto: 10 pistettä
Team Alanen: 9 p
Team Kuikka: 9 p
Team Sällström: 7 p

Tulokset:

Team Kuikka – Team Sällström 2–1 & 1–3
Team Koivisto – Team Alanen 2–0 & 1–4
Team Kuikka – Team Koivisto 4–1 & 0–1
Team Alanen – Team Sällström 0–1 & 3–0
Team Kuikka – Team Alanen 1–4 & 2–0
Team Sällström – Team Koivisto 0–3 & 0–0

Pelipaikkojen parhaat:

Turnauksen maalivahti: Camilla Huttunen, HJS (Team Ahtinen)
Turnauksen puolustaja: Piitu Päivärinta, NuPS (Team Alanen)
Turnauksen keskikenttäpelaaja: Hertta Ahonen, HJK (Team Koivisto)
Turnauksen hyökkääjä: Helmi-Sofia Palmu, HJS (Team Kuikka)

Pelipaikkojensa parhaat pelaajat.

Joukkueiden MVP:t:

Team Koivisto: Enna Jalkanen, TPS
Team Kuikka: Matilda Eskola, HJK
Team Alanen: Eedit Takanen, FC Espoo
Team Sällström: Mira Säikkö, FC Viikingit

Joukkueiden parhaat pelaajat.

Voittajajoukkueen pelaajat ja valmennus:

Ronja Niinilampi, JyPK-JJK (mv)
Veera Valonen, HJK (mv)
Hertta Ahonen, HJK
Amelie Broberg, TUS
Mathilde Danielsen, PPJ
Minja Haajanen, FC Espoo
Veera Hurme, P-Iirot
Enna Jalkanen, TPS
Amelia Jussila, FC Ylivieska
Anni Kamutta, HauPa
Vilja Kiehelä, EPS
Liinu Kovalainen, FC Wimma
Anni Mäkinen, EPS
Chloe Nordblad, HJK
Cilia Nyvall, IFK Mariehamn
Aada Ojamäki, Ilves
Peppi Pajuriutta, PK-35
Armi Partanen, Juniori STPS
Venla Pastinen, HJK
Filippa Östman, I-JBK

Valmentajat: Sinikka Itälinna & Linda Ruutu

Kaikkien otteluiden tallenteet ladataan Palloliiton YouTube-kanavalle.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä