Tämä uutinen koskettaa todennäköisesti juuri Sinua! - Palloliiton tukipalvelu uudistuu 21.10. alkaen
Palloliiton tukipalvelu uudistuu. Maanantaista 21.10.2024 alkaen tukipyynnöt tapahtuvat ainoastaan tukipyyntölomakkeen kautta (ja sähköpostipyynnöt jäävät historiaan).
Kuvituskuva.
Palloliiton jäsenpalvelupäällikkö Taneli Sopasen mukaan Palloliiton Tukipalveluun on saapunut vuosittain noin 30 000 tukipalvelupyyntöä sähköpostitse monenlaisiin asioihin liittyen, mutta nyt järjestelmä uudistuu käyttäjäystävällisemmäksi ja turvallisemmaksi.
– Kuten muutos yleensä, voi aluksi tuntua työläältä muuttaa tuttua toimintatapaa, mutta lopputulos tulee palkitsemaan. Järjestelmästä tulee käyttäjäystävällisempi ja turvallisempi, inhimillisten erheiden mahdollisuus vähenee ja palvelu nopeutuu, Sopanen lupaa.
Jatkossa ensimmäinen tukipyyntö, ”tapauksen avaaminen”, on mahdollista ainoastaan tukipyyntölomakkeen kautta. Tämän jälkeen viestinvaihtoa on mahdollista käydä myös sähköpostitse, kun palvelupyyntö etenee käsittelyssä.
Palloliiton tukipalvelu palvelee seuroja, pelaajia/vanhempia ja muita sidosryhmiä ns. "yhden luukun" -periaatteella eli samasta osoitteesta löytyy apua Palloliiton eri järjestelmiin ja tapahtumiin liittyen.
– Haluamme vastata paremmin tukipyyntömäärien lisääntymisen kehitykseen automatisoimalla vastausprosessia. Näin varmistamme, että apua ja tukea tarvitsevat saavat sitä kohtuullisessa ajassa, Sopanen kertoo.
Mistä käyttäjä sitten tietää, koskeeko tukipalvelu juuri hänen elämäänsä?
– Palloliiton tukipalvelu on yleisnimitys usealle käytössämme olevalle keskeiselle järjestelmälle kuten Pelipaikalle, Tasolle, Tulospalvelulle ja SPL e-Akatemialle, koulutusjärjestelmällemme.
– Lähes kaikki tiiviisti jalkapallon ja futsalin kanssa tekemisissä olevat henkilöt jollain tavalla voivat tarvita Tukipalvelun ohjeita tai neuvoja, joten kyllä tämä muutos koskettaa satoja tuhansia ihmisiä ainakin epäsuorasti eli massiivisesta uudistuksesta ja samalla digiteosta voidaan puhua, Sopanen taustoittaa.
Palloliiton tukipalvelu sisältää kaikki nämä palvelut:
Pelipaikka (Pelipassit ja vakuutukset, pelaajien, valmentajien, toimihenkilöiden ja erotuomareiden rekisteröinti, pelaajasiirrot)
Taso (joukkueen kokoonpanot ja pöytäkirjat, erotuomariasettelut ja palkkiot)
Tulospalvelu (Otteluiden tulokset sekä pelaajien ja sarjojen tilastot)
SPL e-Akatemia / VKHJ (Ilmoittautuminen valmentaja-, seura- ja erotuomarikoulutuksiin, koulutuksen sähköinen oppimisympäristö ja valmentajakoulutusten rekisteri)
Pelipassidata ja Pallokartta (Pelipassidata ja Pallokartta ovat selainpohjaisia työkaluja seuran ja alueen pelipassimäärien sekä alueellisen jäsenmäärän seuraamiseen.)
Maajoukkueen verkkokauppa (Maajoukkueen virallisen verkkokaupan käyttöehdot ja ohjeet. Verkkokauppaa hallinnoi Fanimo Oy, joka on Suomen Palloliiton 100 % omistama yhtiö. Linkistä pääset suoraan maajoukkueen verkkokauppaan.)
Lipunmyynti ja tapahtumat (Suomen maajoukkueiden otteluiden ja Cup-finaalien lipunmyynti sekä muut Palloliiton järjestämät tapahtumat.)
Muut asiat ja tietosuoja (Ajankohtaiset yleisohjeet, yleinen palaute, muut asiat ja infot)
Ydinasiat uudistuksessa:
Palloliiton tukipalvelussa ei voi jatkossa (21.10. alkaen) luoda uusia tukipyyntöjä sähköpostitse vaan ainoastaan lomakkeen ja palaute-widgetin kautta.
Palloliiton tukipalvelua kehitetään automatisointien kautta
Palloliiton tukiportaaliin ei voi jatkossa luoda uutta tukipyyntöä suoraan sähköpostiviestillä vaan uusi tiketti täytyy luoda joko tukisivuston lomakkeen kautta tai tulospalvelun palaute-widgetillä.
Kun uusi tukipyyntö on luotu, niin siihen tuleva vastaus lähetetään jatkossakin tukiportaalin lisäksi myös asiakkaan sähköpostiin, josta voi jatkaa viestittelyä tukipalvelu kanssa.
Muutos koskee siis ainoastaan uuden tukipyynnön luomista ja on välttämätön, jotta uudesta tukipyynnöstä saadaan riittävästi taustatietoja automatisointia varten.
Muutos astuu voimaan maanantaina 21.10.2024, josta alkaen ei voi siis enää luoda uusia tukipyyntöjä sähköpostitse.
Tukipyynnön pääset lähettämään tästä >>