Pikkuhuuhkajat kohtaa Liettuan Baltic Cupin pronssiottelussa

Viron Saarenmaalla sijaitsevassa Kuressaaressa pelattava ottelu alkaa kello 12 Suomen aikaa. Ottelu näkyy suorana ja selostettuna Palloliiton Youtube-kanavalla.

Joukkueen kapteeni Santeri Väänänen Viroa vastaan.Kuva: Katariina Peetson

8.6.2024 klo 16:37

Alle 21-vuotiaiden maajoukkue (2002 ja myöhemmin syntyneet) kohtaa Liettuan Baltic Cupin pronssiottelussa 9.6. kello 12 Suomen aikaa. Sunnuntain ottelu on turnauksen pronssiottelu, sillä Suomi hävisi torstaina illalla pelatun välieräottelun isäntäjoukkue Virolle lukemin 1-0. Ottelulähetys Viro-ottelusta Palloliiton Youtube-kanavalla.

Päävalmentaja Mika Lehkosuon ryhmä on pyrkinyt palautumaan torstain ottelusta mahdollisimman tehokkaasti. Perjantaina kentällä treenasivat vain torstaina pelaamatta jääneet ja vähemmän pelanneet pelaajat.

– Enemmän pelanneet treenasivat salilla ja vedessä tehden aktiivisia ja passiivisia huoltotoimenpiteitä. Tänään olemme jatkaneet palautustoimia niiden pelaajien kanssa, jotka sitä tarvitsivat, minkä lisäksi pidimme kentällä koko joukkueen lyhyet ja terävät harjoitukset. Huomenna kello 12 nähdään, miten olemme onnistuneet - millaiset energiatasot meillä pelissä on ja miten jalka liikkuu, Lehkosuo sanoo.

Vastaan asettuu Liettua, joka hävisi oman välieränsä torstaina Latvialle 1-1-tasapeliin päättyneen ottelun ja rangaistuspotkukilpailun jälkeen. Ottelu on katsottu videolta.

– Oletusarvomme on, että kyseessä on kokonaisuudessaan Viron tasoinen joukkue - ehkä hieman enemmän pallollinen joukkue. Mitään superyksilöitä heillä ei ole, mutta ei toisaalta suuria heikkouksiakaan. Välierien tulostenkin perusteella ne joukkueet, jotka ovat kasassa tässä turnauksessa, ovat keskenään aika tasaisia. Tasaista, taistelevaa vastustajaa odotamme Liettua-otteluunkin.

Kuten Viroa vastaan pelattuun otteluun, myös Liettuaa vastaan voittoa lähdetään hakemaan toteuttamalla tehokkaasti oman pelin periaatteita.

– Boksin sisällä ja lähettyvillä ratkaisut varmasti tulevat, ja niiden sisällä pitää olla hyvä. Tietenkin tilanteet syntyvät jo ennen bokseja, mutta boksien sisällä meidän pitää huomenna olla parempia kuin vastustaja, jotta saamme tehtyä ja estettyä maaleja.

– Se oli ehkä se asia, miksi emme Viroa voittaneet, ja haluamme nyt olla sen verran parempia kuin Liettua, että voitamme, Lehkosuo päättää.

Suomen joukkue on muuten terveenä ja ryhmä sama, kuin Viroa vastaan, mutta Kalle Wallius on lähtenyt Viro-ottelun jälkeen takaisin seurajoukkueensa mukaan ennakkoon suunnitellusti.

Sunnuntai 9.6. (pronssiottelu)
12.00: Suomi – Liettua, Kuressaare linnastaadion

Suomen ottelut Baltic Cupissa lähetetään livenä Palloliiton Youtube-kanavalla.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä