Palloliiton hallitus päätti poikien uusista sarjoista kaudesta 2025 alkaen

Palloliiton hallitus valmisteli vuoden seitsemännessä kokouksessa uuden suomalaisen jalkapallon ja futsalin strategian 2025-2028 käynnistävän ensimmäisen vuoden (2025) toimintasuunnitelmaa.

Kuvituskuva.

27.8.2024 klo 19:15

Hallitus päätti poikien uusista sarjoista. Uutena sarjana kaudella 2025 pelataan P16-sarja (ylialueelliset liigat ja alueelliset muut sarjat) tälläkin kaudella pelattavien P17- ja P20-sarjojen ohella (valtakunnallinen SM-sarja ja Ykkönen, alueelliset muut sarjat​). Kaudesta 2026 alkaen pojissa pelataan sarjat ikäluokissa P16, P18 ja P21. Tytöissä pelaajamäärät eivät vielä mahdollista vastaavaa uudistusta, ja tyttöjen T18-sarjan uudistumisesta on päätetty jo aiemmin >>

Hallitus hyväksyi kauden 2025 jalkapallosarjojen lisenssimääräykset >>

Merkittävimpiä muutoksia oli Kansallisen Liigan, Ykkösliigan, Kansallisen Ykkösen ja Ykkösen lisenssimääräysten jalkapallonurmialustaa koskevien kelpoisuusvaatimusten harmonisointi ja tiukentaminen.

UEFA- ja liigalisenssikomitea sekä Valtakunnallisten Jalkapallosarjojen lisenssikomitea jatkavat toimikaudella 1.11.2024-31.10.2025 nykyisissä kokoonpanoissaan.

Hallitus sai asiantuntijaraportin jalkapallon integrity-tilanteesta ja Veikkausliigan sarjajärjestelmätyöryhmän työn etenemisestä.

Lisäksi hallitus sai katsauksen strategian etenemisestä ja keskusteli uudistetusta seuratukijärjestelmästä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä