Palloliiton hallitus kokoontui – Sisäinen tarkastus luovutti erotuomariraporttinsa hallitukselle

Sisäinen tarkastus luovutti raporttinsa erotuomaritoiminnasta maanantaina Palloliiton hallitukselle. Hallitus perehtyi sisäisen tarkastuksen raporttiin Palloliiton erotuomaritoiminnasta ja erotuomarivaliokunnan toiminnasta.

Kuvituskuva.

31.1.2024 klo 11:42

Erotuomaritoiminta nousi vuoden 2023 sisäisen tarkastuksen syyskauden aiheeksi Palloliiton johdolta, erotuomaritoiminnon henkilöstöltä, erotuomarikerhoilta ja yksittäisiltä erotuomareilta tulleiden huomioiden takia.

Palloliiton seuraparlamentin nimeäminä sisäisinä tarkastajina toimivat Teija Korpilahti, Petri Vanhala ja Anssi Koskenvesa. Sisäisen tarkastuksen tehtävänä on mm. tukea toiminnallaan organisaation luotettavuutta ja valvoa, että̈ voimassa olevia säädöksiä, määräyksiä ja annettuja ohjeita noudatetaan organisaation toiminnassa antaen neuvoja järjestelmien ja toimintatapojen kehittämiseksi.

Palloliiton hallitus painotti asian käsittelyn yhteydessä, että epäasiallista käytöstä ja kiusaamista ei hyväksytä missään muodossa ja siihen puututaan.

Sisäinen tarkastus on antanut Palloliiton hallitukselle suosituksensa toimenpiteistä erotuomaritoiminnon toiminnan kehittämiseksi ja parantamiseksi. Hallitus päätti seuraavista askelista epäkohtien korjaamiseksi.

Hallituksen muita päätöksiä

Hallitus päätti Kansallisen Liigan Tulevaisuuden tähdet -ohjelman jatkumisesta ja tukikriteereistä kaudelle 2024.

Hallitus hyväksyi Miesten Futsal-Liigan ja Naisten Futsal-Liigan lisenssimääräykset kaudelle 2024-2025. Lisenssimääräyksiin ei tehty muutoksia kuluvaan kauteen verrattuna.

Futsalin lisenssikomiteaan 2024-2025 (toimikausi 1.4.2024-31.3.2025) nimettiin Tytti Saarinen (pj), Mikaela Herrala, Jussi Kuusela, Juha Laitinen, Kyösti Moisio ja Marika Nenonen​. Komitean kokoonpanoon ei tullut muutoksia.

Hallitus kuuli esittelyn ja kävi lähetekeskustelun vuosien 2025-2028 mahdollisista seuratukimuodoista.

Hallitus jatkoi myös strategian 2025-2028 kriittisten menestystekijöiden ja kehitysohjelmien valmistelua kohti seurojen kokousta (26.-27.4.2024).

Hallitus vahvisti seuraparlamenttipaikkojen määrän vaalialueittain ja seurojen äänimäärät seurojen kokouksessa 2024 >>

Palloliiton hallituksen seuraava kokous on 21. maaliskuuta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä