Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi ansiomerkkejä jalkapallotoimijoille

Opetus- ja kulttuuriministeriö myöntää vuosittain liikunnan ja urheilun ansiomerkkejä suomalaisen liikuntakulttuurin ja urheilun parissa ansioituneille henkilöille.

Paavo Leiramolle myönnettiin ansiomitali kullatuin ristein.Kuva: Ⓒ SPL /Riku Laukkanen

26.2.2024 klo 12:40

Liikunta-, urheilu- ja nuorisoministeri Sandra Bergqvist on jakanut vuosittaiset liikunnan ansioristit ja -mitalit. Ansiomerkin sai tänä vuonna 146 liikuntakulttuurin ja urheilun parissa ansioitunutta henkilöä.

Kultaisia ansioristejä myönnettiin 10, ansioristejä 28, ansiomitaleja kullatuin ristein 56 ja ansiomitaleja 52 kappaletta.

Palloliiton hakemuksesta myönnettiin ansiomitalit kullatuin ristein Paavo Leiramolle ja Risto Rissaselle.

Kuntohoitaja Paavo Leiramo on työskennellyt Suomen jalkapallomaajoukkueissa jo vuodesta 1982 lähtien. Todellinen pelaajien palvelija palkittiin Palloliiton Respect-palkinnolla vuonna 2019. Aiemmin poikien ja nuorten maajoukkueissa toiminut Leiramo on kuulunut Huuhkajien taustajoukkoihin jo yli 20 vuoden ajan.

Muun muassa Keski-Uudenmaan piirin toiminnanjohtajana ja Helsingin piirin kilpailupäällikkönä toiminut Risto Rissanen teki Suomen Palloliitossa peräti 42 vuoden mittaisen työuran. Seuratoimijoiden ja kollegojensa suuresti arvostama "Ripa" on vaikuttanut jalkapallossa yli 50 vuoden ajan monissa eri rooleissa.

Ansiomerkkejä myönnettiin myös monille muille jalkapallotoimijoille seurojen hakemuksista. Katso kaikki ansiomerkkien saajat (okm.fi)

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä