Naisten futsalmaajoukkueen MM-karsintalohko on selvillä

Naisten futsalmaajoukkueen MM-karsintalohko on selvillä. Suomi kohtaa karsinnoissa Slovenian, Moldovan ja Englannin.

Naisten futsalmaajoukkueen vastustajat MM-karsintojen Main Roundille ovat selvillä.

30.5.2024 klo 15:34

Naisten futsalmaajoukkeen vastustajat historiallisiin MM-karsintoihin ovat nyt selvillä. Suomi arvottiin korista 5 lohkoon 4. Suomi saa vastaansa Slovenian, Moldovan ja Englannin.

MM-karsinnat, Main Round: lohko 4

Slovenia
Moldova (host)
Englanti

Ensimmäinen FIFA Futsal Women’s World Cup järjestetään Filippiineillä vuonna 2025. 16 joukkueen lopputurnauksessa on Euroopan maille neljä paikkaa, joita 25 Euroopan karsintoihin osallistuvaa joukkuetta tavoittelevat kaksivaiheisissa karsinnoissa. Main Round pelataan 15.–20.10. ja Elite Round ensi vuoden puolella 18.–23.3. Kumpikin karsintakierros pelataan miniturnauksina, joissa jokainen lohkon joukkue pelaa kertaalleen jokaista vastaan. Euroopan kaksi kärkimaata Espanja ja Portugali aloittavat karsintansa suoraan Elite Roundilta.

Suomen futsalmaajoukkueen päävalmentaja Jaakko Laitinen oli hyvin tyytyväinen Suomen arpaonneen historian ensimmäisessä MM-karsintajaossa.

– Todella hyvä lohko. Jos katsotaan rankingiä, niin paljon kovempia maita olisi voinut tulla vastaan. Slovenia ja Moldova eivät olleet koreistaan pahimpia vastustajia, ja Englannista ei tiedetä juuri mitään. Tämä ei nyt erityisesti vaikuta tekemiseemme tässä vaiheessa. Alamme miettiä nyt, ketkä voisivat olla sopivia harjoitusvastutajia ennen karsintoja, Laitinen kommentoi.

Lue lisää arvonnasta: UEFA

Etkö löytänyt etsimääsi?