Miesten futsalmaajoukkueen EM-karsintalohko selvillä

Futsal EURO2026 karsintojen Main Roundin lohkot arvottiin tänään torstaina 30.5. Sveitsin Nyonissa. Naisten futsalin MM-karsintojen arvonta suoritetaan pian miesten EM-arvonnan jälkeen, klo 15:15 alkaen.

Miesten maajoukkueen EM-karsintalohko on selvillä

30.5.2024 klo 13:38

Miesten futsalmaajoukkeen vastustajat EM-karsintojen Main Roundille ovat nyt selvillä. Suomi arvottiin korista neljä lohkoon 2. Ykköskorista Suomi saa vastaansa Maltan, kakkoskorista Valko-Venäjän ja kolmoskorista Italian. Neloskorista löytyivät parhaiten rankingissä sijoittuneet joukkueet, mukaanlukien Suomi.

Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande pitää Valko-Venäjä osallistumista kisoihin ongelmallisena. Suomi selvittää tilannetta UEFA:n edustajien kanssa.

– Ainakaan Valko-Venäjällä tai Suomessa otteluita ei pelata. Selvitämme tilannetta UEFA:n kanssa ja käsittelemme asiaa hallituksessa myöhemmin, Casagrande toteaa.

UEFA:n komitean päätösten mukaisesti Valko-Venäjä ja Ukraina sekä Kosovo ja Bosnia-Hertsegovina eivät voi kohdata samassa lohkossa.

EM-karsinnat, Main Round: Lohko 2

Valko-Venäjä
Malta

Lohkovaiheen jälkeen kymmenen lohkovoittajaa etenee suoraan lopputurnaukseen. Kahdeksan parasta lohkokakkosta pelaavat kaksiosaiset pudotuspelit syyskuussa 2025, joiden voittajat täydentävät lopputurnauksen 16 joukkueen kaavion. Lopputurnaus pelataan Latviassa ja Liettuassa vuonna 2026.

Otteluohjelma vahvistetaan lähiaikoina. Kotiotteluiden pelipaikoista, alkamisajoista ja lipunmyynnistä tiedotetaan myöhemmin. Main Round käynnistyy joulukuussa 2024.

Kaikki lohkot ja tarkemmat tiedot löytyvät UEFA:n sivuilta.

Naisten MM-karsintojen lohkoarvonta alkaa Nyonissa klo 15:15 Suomen aikaan. Voit seurata arvontaa täällä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä