Markku Kanerva: ”Adam Ståhl kiinnostaa ja prosessi on käynnissä"

Päävalmentaja Markku Kanerva avaa ruotsalaiseen Djurgårdenin puolustaja Adam Ståhliin liittyvää uutisointia.

Adam Ståhlin seurajoukkue on ruotsalainen Djurgårdens IF.Kuva: Ⓒ Djurgårdens IF /Djurgårdens IF

17.8.2024 klo 13:29

Perjantaina ruotsalainen jalkapallomedia Fotbollskanalen julkaisi artikkelin, jossa Djurgårdenin laitapuolustaja Adam Ståhl kertoi innostaan edustaa Suomea.

Ståhl myös mainitsi artikkelissa, että Huuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva on ollut yhteydessä asian tiimoilta.

— Tämä pitää paikkansa. Saimme Ståhlin leiristä vinkin, että hänellä on Suomen kansalaisuus, mutta ei vielä passia. Tietysti laitoimme pelaajan seurantaan ja kysyimme luonnollisesti näkemystä myös Djurgårdenin suomalaispelaajilta, Kanerva kertoo.

— Seurauksena päätin, että olen yhteydessä häneen, ja kysyin suoraan kiinnostusta ja halua edustaa Suomea. Sitä hänellä todellakin oli, joten kehotimme häntä hankkimaan Suomen passin. Kuluneella viikolla hän oli hoitanut passiasian kuntoon, joten Ståhl on nyt vaihtoehto tuleviin peleihin lupa-asioiden puolesta, Kanerva avaa.

Kanerva julkaisee Huuhkajien joukkueen Kansojen liigan otteluihin Kreikkaa ja Englantia vastaan elokuun lopussa. Hän ei vielä lähde ennakoimaan, onko mukana 29-vuotias debytantti Djurgårdenista.

— Se nähdään sitten, kun joukkueen nimilista julkaistaan. Mutta tietysti pelaaja kiinnostaa, kun olemme häneen olleet yhteydessä, ”Rive” Kanerva sanoo.

Suomi kohtaa Kreikan Ateenassa 7. syyskuuta ja Englannin Lontoossa 10. syyskuuta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä