LähiTapiola ja Palloliitto palkitsivat JYPK-JJK Juniorit laadukkaasta valmennustoiminnasta

LähiTapiola ja Suomen Palloliitto palkitsevat tänäkin vuonna viidessä eri kategoriassa vastuullista harrastustoimintaa edistäneitä seuroja. Neljännen palkintokategorian, valmentajat kasvattajina ja innoittajina, voitti JYPK-JJK Juniorit ry Jyväskylästä.

JYPK-JJK Juniorit.

12.9.2024 klo 10:21

JJK Juniorit ja Jyväskylän Pallokerho yhdistivät viime syksynä junioritoimintansa uudeksi seuraksi. Lisääntyneet resurssit on suunnattu uuden seuran valmennustoimintaan sekä valmentajien tukemiseen ja kouluttamiseen.

JyPK-JJK Junioreissa toimivat joukkueet sekä tytöille että pojille jokaisessa ikäluokassa sekä erittäin suosittu Kortteliliiga. Jokaisessa vaiheessa joukkueiden tukena on ikäluokkavastaava, joka tukee ja kouluttaa valmentajia, osallistuu toiminnan suunnitteluun ja on mukana joukkueen toiminnassa viikoittain myös kentällä. Yhteensä valmentajia JYPK-JJK Junioreissa on yli 100, joille kaikille seura tarjoaa maksutta Suomen Palloliiton Futisvalmentajan startti – ja ikävaihekoulutuksen. Laji- ja urheiluosaamisen lisäksi JYPK-JJK Junioreiden valmentajilta löytyy paljon pedagogista osaamista, sillä iso osa valmentajista on kasvatus- tai opetusalan ammattilaisia tai opiskelijoita.

Lisäksi valmentajille ja joukkueiden toimihenkilöille järjestetään säännöllisesti muuta seuran sisäistä koulutusta. Tänä syksynä JYPK-JJK Junioreissa käynnistyy seuran henkilökunnalle ja valmentajille suunnattu Kohtaava Valmentaja -hanke. Huippu-urheilun instituutti KIHUn ja Mieli ry:n hankkeen tavoitteena on kannustaa valmentajia ja urheiluseuroja lasten ja nuorten mielen hyvinvoinnin edistämiseen.

JyPK-JJK juniorit on hyvä esimerkki vastuullisesta ja yhdenvertaisuutta tukevasta lasten ja nuorten toiminnasta, jossa ymmärretään valmentajien tärkeä rooli kasvattajina ja innoittajina.

Harrastamisen vahvat seurateot -konseptin yksittäisen seurapalkinnon arvo on 2000 euroa. Viimeinen kategoriapalkinto julkaistaan lokakuussa. Esikarsinnan seuraehdokkaista tekevät Palloliiton seurakehittäjät eri puolilta Suomea ja valinnat palkittavista seuroista tekee LähiTapiolan ja Palloliiton edustajista koostuva raati. Palkittavan seuratoiminnan tulee olla alueellisesti merkittävää, osoittaa pitkäjänteisyyttä ja olla laadullisesti alansa korkeinta tasoa. Vuosi huipentuu marraskuussa 15 000 euron arvoiseen pääpalkintoon, jonka saajan valitsee Helmarit-legenda Essi Sainio.

Lue lisää Harrastamisen vahvat seurateot -konseptista.