Korjaus seuratukihakukriteerien pelaajamääriin – Päivitetty kriteeristö löytyy uutisesta!

Avasimme uudistetun seuratukihaun maanantaina 13.5. Tuolloin julkaistuissa seuratukien 2025–2026 valintakriteerien pelaajamäärävaatimuksissa on havaittu virhe. Tästä uutisesta löydät korjatun hakumateriaalin ja ohjeet.

Kuvituskuva.Kuva: Palloliitto

17.5.2024 klo 10:42

Seuratukien 2025–2026 valintakriteerien 13.5. julkaistun hakukriteeristön pelaajamäärävaatimuksissa on havaittu virhe kynnyskriteerinä esitetyssä pelaajamäärätaulukossa.

Oikaisu seuratukien kynnyskriteeriin pelaajamääristä

Pelaajamäärävaatimus edeltävältä kolmelta kalenterivuodelta (2021-2023) on esitetty keskiarvona, vaikka kyseessä on ollut ko. vuosien yhteenlaskettu summaluku junioripelaajista.

Suomessa on edeltävän kolmen vuoden aikana ollut yhteensä 365 seuraa, joissa on ollut joukkueellinen junioripelaajia jokaisella kaudella (20 pelaajaa/vuosi = 60 pelaajaa/3 vuotta).

Seuratukien hakumahdollisuus on suunniteltu tavoittavan arviolta 50 prosenttia näistä seuroista – kuitenkin varmistaen riittävän pelaajamäärän ikävaiheiden välisen jatkuvuuden turvaamiseksi.

Rekisteröityjen junioripelaajamäärien kynnyskriteerivaatimukset koreittain.

Muut kynnys- ja pisteytyskriteerit pysyvät muuttumattomina tukiseurojen valintaprosessissa.

Yleistä infoa seuratukihausta

Suomen Palloliiton nykyiset seuratuet (hybridiakatemia, talentti, valmennusosaamisen kehittäminen) yhdistyvät yhdeksi seuratukikokonaisuudeksi vuodesta 2025 alkaen.

Palloliiton hallitus päätti investoida seuratukiin 1,42 miljoonaa euroa 2025–2026 molempina vuosina eli kaikkiaan seuroille jaetaan tukea 2,84 miljoonaa euroa vuosina 2025–2026.

Seuratukia jaetaan jatkossa kaksivuotiselle toimintakaudelle ikävaihekohtaisen korijaottelun perusteella. Kaikkiaan tukia tullaan jakamaan 31 seuralle ja välillisesti 90 yhteistyöseuralle.

Seuratukihaku vuosille 2025–2026 avautui maanantaina 13.5. ja sulkeutuu 2.6.2024.

Suomen Palloliiton hallitus vahvistaa valitut tukiseurat em. toimintakaudelle 17.6.2024.

Miten toimia, jos seura on jo tehnyt haun virheellisen ohjeistuksen pohjalta?

Seuratukihakemuksen virheellisen ohjeistuksen pohjalta jo jättäneet seurat voivat lähettää uuden hakemuksen, jolloin aiemmin lähetettyä hakemusta ei arvioida, vaan seuran hakemuksista huomioidaan viimeiseksi lähetetty versio.

Tallenne seuratuki-infosta 13.5.2024 >>
Hakulomake >>