Jalkapallo-Säätiön avustuspäätökset 2024 – Yhteensä 169 500 euroa avustuksia

Jalkapallo-Säätiön hallitus on päättänyt myönnettävistä avustuksista vuodelle 2024.

Kuvituskuva.Kuva: Tara Jaakkola

18.12.2023 klo 16:11

Säätiö sai määräaikaan mennessä yhteensä 121 avustushakemusta. Avustuksia myönnettiin 93 eri hakemukselle yhteensä 169 500 euroa.

Myönnetyt avustukset avustusluokittain eriteltynä:

1. Respect -toimintaa ja jalkapallokulttuuria edistäviin hankkeisiin, toimenpiteisiin tai julkaisuihin 27 500 €

2. Vähävaraisten tai syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallo- ja futsaltoimintaa tukeviin seurarahastoihin 142 000 €

Tutustu avustettaviin kohteisiin:

Avustushakemusten vuosittaisesta suuresta määrästä johtuen vähävaraisten tukemiseen liittyvät avustuspäätökset kohdistetaan ainoastaan seurojen tätä tarkoitusta varten perustamien rahastojen kautta.

Säätiön hallitus myönsi nyt kuudetta kertaa yhteensä 75 000 € avustuksia Pertti Alaja -rahastosta, jonka varoista ohjataan vuosittain tukea vähävaraisten lasten ja nuorten jalkapalloharrastuksen tukemiseen.

Rahaston pääomaa ovat toimintavuoden 2023 aikana kartuttaneet Finda Oy, Urlus-Säätiö sekä n. 100 yksityishenkilöä Jalkapallo-Säätiön oman Lahjoita Jalkapalloa jokaiselle -kampanjan kautta. Vuoden merkittävin yksittäinen varainkeruutapahtuma oli jalkapallokauden päättävä Captain’s Ball -palkintogaala 1.12, jonka yhteydessä nyt toista kertaa järjestetty hyväntekeväisyyshuutokauppa tuotti peräti 66 000 €.

Alueellisten rahastojen avustushaku maaliskuussa 2024

Jalkapallo-Säätiön hallitus päätti avata alueellisten rahastojen avustushaun, joka toteutetaan 1.-31.3.2024 välisenä aikana. Alueelliseen avustushakuun voivat osallistua jäsenseurat, jotka toimivat vuonna 2019 purettujen Länsi-Suomen, Keski-Suomen ja Pohjois-Suomen piirien alueella.

Alueellisten rahastojen varallisuus perustuu Seurojen Palloliitto -uudistuksen yhteydessä purettujen piirien jäljellä olleiden varojen siirtoon Jalkapallo-Säätiön hoidettavaksi. Avustuskohteet on määritelty purettujen piirien jäsenseurojen päättämiin kohteisiin ja avustusmenettelystä on säädetty säätiön ja kunkin piirin välisessä sopimuksessa. Lisätietoja alueellisesta avustushausta julkaistaan helmikuun loppupuolella Palloliiton verkkosivuilla ja seurakirjeessä.

Jalkapallo-Säätiön hallitus päättää avustamisen periaatteista vuodelle 2025 elokuussa 2024. Avustushaku toteutettaneen jo vakiintuneeseen tapaan syys-lokakuussa ja päätökset avustettavista kohteista tehdään joulukuussa 2024.

Tutustu Jalkapallo-Säätiöön
Haluatko lahjoittaa Pertti Alaja -rahastoon?

Lisätietoja Jalkapallo-Säätiön toiminnasta:

Timo Huttunen

Seurapalvelujohtaja, apulaispääsihteeri, Valtakunnallinen

timo.huttunen@palloliitto.fi

Liittohallituksen sihteeri, Jalkapallo-Säätiön asiamies, Seurapalvelut -toiminnon ja talouden kokonaisvastuu, UEFA SROI, vastuullisuusasiat, sidosryhmäsuhteet.