Huuhkajat nimetty lokakuun UEFA Nations League -otteluihin

Suomi kohtaa Irlannin (10.10.) ja Englannin (13.10.) Olympiastadionilla.

Huuhkajat lokakuun UEFA Nations League -otteluissa

2.10.2024 klo 14:06

Päävalmentaja Markku Kanerva nimesi 25 pelaajaa Nations League -kotiotteluihin Irlantia ja Englantia vastaan mediatilaisuudessa Helsingissä 2. lokakuuta.

Joukkueeseen valittiin kaksi uutta pelaajaa syyskuun otteluihin verrattuna. Ilveksen keskuspuolustaja Juhani Pikkarainen sai ensimmäisen kutsunsa A-maajoukkueeseen, ja loukkaantumisen takia Nations Leaguen avausotteluista sivussa ollut Nikolai Alho palaa Huuhkajiin.

Nations Leaguen B-liiga käynnistyi syyskuussa Huuhkajien osalta vierastappioilla Kreikalle ja Englannille. Huuhkajat hakee kotiyleisön edessä avauspisteitään, kun Suomi isännöi Helsingin Olympiastadionilla Irlantia torstaina 10. lokakuuta kello 21.45 ja Englantia sunnuntaina 13. lokakuuta kello 19.00.

Irlanti-otteluun on myyty 15 000 lippua. Englanti-ottelu on loppuunvarattu, mutta rajoitettu erä lippuja vapautuu myyntiin maajoukkuekirjeen tilaajille torstaina 3. lokakuuta kello 12.00. Maajoukkuekirjeen pääset tilaamaan täältä: palloliitto.fi/maajoukkuekirje

Kauden 2024–2025 Nations Leaguessa on ensimmäistä kertaa käytössä liigojen väliset nousukarsinnat, jotka pelataan maaliskuussa 2025.

B-liigan nousukarsinnat:
Lohkovoittajat nousevat automattisesti A-liigaan
Lohkokakkoset pelaavat nousukarsinnat A-liigan lohkokolmosia vastaan
Lohkokolmoset karsivat paikastaan B-liigassa C-liigan lohkokakkosia vastaan
Lohkoneloset putoavat automaattisesti C-liigaan

Menestys Nations Leaguessa voi myös avata tien tulevien MM-karsintojen jatkokarsintoihin. Jatkokarsintoihin osallistuvat MM-karsintojen 12 lohkokakkosta sekä Nations Leaguen neljä parhaiten sijoitettua lohkovoittajaa, jotka eivät ole sijoittuneet MM-karsintalohkossaan kahden parhaan joukkoon.

Huuhkajat lokakuun UEFA Nations League -otteluissa:
Lukas Hradecky, Bayer 04 Leverkusen
Jesse Joronen, Venezia FC