Helmarit nimetty EM-karsintojen Hollanti-otteluihin

Suomi kohtaa Hollannin Rotterdamissa 31. toukokuuta ja Tampereella 4. kesäkuuta.

Helmarit touko-kesäkuun vaihteen EM-karsintaotteluissa.

21.5.2024 klo 13:00

Päävalmentaja Marko Saloranta nimesi 24 pelaajaa touko-kesäkuun vaihteen EM-karsintaotteluihin tiistaina mediatilaisuudessa Helsingissä. Huhtikuun EM-karsintaryhmään verrattuna Anna Koivunen, Emmi Siren ja Nea Lehtola liittyvät joukkueeseen uusina pelaajina.

EM-karsinnat käynnistyivät huhtikuun alussa. Suomi koki avausottelussaan tappion Norjalle Oslossa, mutta seuraavassa pelissä Helmarit nousi hienoon voittoon Italiasta Helsingissä.

Lohkon kaikilla joukkueilla on kasassa kolme pistettä kahden ottelukierroksen jälkeen. Karsintojen A-liigan lohkovoittajat ja -kakkoset saavat suoran kisapaikan Sveitsissä pelattavaan EM-lopputurnaukseen. Lohkokolmoset ja -neloset pelaavat kisapaikasta jatkokarsinnoissa.

Karsinnat jatkuvat perjantaina 31. toukokuuta, kun Suomi kohtaa Hollannin Rotterdamissa Sparta Stadionilla. Joukkueet kohtaavat toistamiseen tiistaina 4. kesäkuuta Tampereella Tammelan Stadionilla. Yle näyttää Helmareiden EM-karsintaottelut suorana kanavillaan.

– Hollanti on meille kova mittari. He ovat FIFA-rankingissa sijalla kahdeksan. Odotin ennakkoon, että Hollanti ottaa paljon pisteitä ja muut taistelevat kakkossijasta, mutta kaikki on nyt auki, kun lohkosta pelattu yksi kolmasosa. Tilanne on todella mielenkiintoinen, jokaisen pisteen merkitys on äärettömän suuri, päävalmentaja Saloranta sanoo.

Kotiotteluun Hollantia vastaan on myyty yli 6000 lippua. Ottelun ympärillä järjestetään muun muassa Helmareiden Meet & Greet -tapahtuma, jossa kannattajilla on mahdollisuus ottaa yhteiskuvia ja pyytää nimikirjoituksia suosikkipelaajiltaan. Ottelupäivänä K-ryhmän Liike on lääke -kiertue saapuu liikuttamaan lapsia ja nuoria hauskojen ja monipuolisten aktiviteettien merkeissä. Lue lisää tapahtumaviikon ohjelmasta.

Helmareiden ottelut EM-karsinnoissa
Pe 31.5. klo 21.45 Hollanti–Suomi, Sparta Stadion (Rotterdam)
Ti 4.6. klo 19.00 Suomi–Hollanti, Tammelan Stadion (Tampere)
Pe 12.7. klo 19.00 Suomi–Norja, Veritas Stadion (Turku)