Helmarit kohtaa Montenegron Tampereella EM-jatkokarsintojen kotiottelussa – Lipunmyynti auki torstaina

EM-jatkokarsintojen ensimmäisellä kierroksella Helmarit kohtaa kaksiosaisessa otteluparissa Montenegron.

4.6.2024 Tammelassa pelatussa EM-karsintaottelussa Hollantia vastaan (1-1) kyseessä oli Helmareiden ensimmäinen loppuunmyyty arvokisakarsintojen kotiottelu. Yleisöä oli paikalla ennätykselliset 7 677.

20.8.2024 klo 13:59

Otteluparin vierasottelu pelataan Gradski stadionilla Podgoricassa perjantaina 25.10. Sen alkamisajasta tiedotetaan mahdollisimman pian.

Kotiottelu Montenegroa vastaan pelataan tiistaina 29.10. kello 18.30 alkaen. Pelipaikaksi on vahvistettu Tampereen Tammelan Stadion.

Helmareilla on Tammelasta hyviä muistoja. Kesäkuun alussa Suomi kohtasi Tammelassa EM-karsinnoissa Hollannin. Ottelu oli Helmareiden ensimmäinen loppuunmyyty arvokisakarsintojen kotiottelu. Tuolloin Suomi tarjosi Tammelan 7677-päiselle ennätysyleisölle loistavan peliesityksen 1-1-tasapeliin päättyneessä ottelussa.

Lipunmyynti EM-jatkokarsintojen kotiotteluun Suomi-Montenegro alkaa torstaina 22.8. klo 15.00.

Mikäli Helmarit voittaa otteluparissa Montenegron, vastaan asettuu toisella kierroksella voittaja otteluparista Unkari–Skotlanti. Toinen kierros pelataan 27. marraskuuta - 3. joulukuuta.

Toisen kierroksen seitsemän voittajaa saavat paikan Sveitsissä kesällä 2025 pelattavaan EM-lopputurnaukseen. Kisapaikan ovat jo lunastaneet EM-karsintojen A-liigan lohkovoittajat ja -kakkoset (kahdeksan joukkuetta) sekä emäntämaa Sveitsi.

YLE näyttää Helmareiden EM-jatkokarsintaottelut kanavillaan.

Uutinen EM-jatkokarsintojen arvontatuloksesta >>

Kuvituskuva.