Håkans: "Haluamme päättää karsinnat hyviin tuloksiin"

Vahvan läpimurron Huuhkajiin tehnyt Daniel Håkans odottaa Suomelta hyviä esityksiä EM-karsintojen päätösotteluissa.

Huuhkajat ja Daniel Håkans harjoittelivat tiistaina Tapiolassa koleissa oloissa.Kuva: Ⓒ SPL /Jyri Sulander

15.11.2023 klo 11:34

Daniel Håkans kertoo olevansa hyvässä vireessä ennen perjantain Pohjois-Irlanti -ottelua, vaikka laitapelaajan seurajoukkue Vålerenga on vaikeassa tilanteessa.

– Henkilökohtaisesti menee hyvin ja kroppa on kunnossa. Joukkueella Norjassa ei kuitenkaan mene kovin hyvin tällä hetkellä. Olemme putoamispaikalla ja meillä on kaksi peliä jäljellä – tilanne ei ole hyvä, mutta kaikki on vielä mahdollista, vaasalaislähtöinen pelaaja kertoo.

23-vuotias Håkans on pelannut tällä kaudella Norjan pääsarja Eliteserienissä 20 ottelua, joissa hän on iskenyt neljä maalia. Monipuolinen Håkans on pelannut useissa eri rooleissa kauden aikana.

– Olen pelannut siellä paljon wingbackinä, mutta viimeisimmässä pelissä pelasin keskikentän keskellä. Se meni ihan ok, vaikka se oli erilainen rooli.

Huuhkajat on tässä maaotteluikkunassa erikoisessa tilanteessa. Suomi on pelannut viime vuosina isoista panoksista jokaisessa kilpailullisessa ottelussaan, mutta nyt Huuhkajilla ei ole enää mahdollisuutta suoraan kisapaikkaan karsintojen lohkovaiheen kautta.

– Tilanne on nyt vähän erilainen. Olisimme halunneet saada paremmat tulokset viime peleistä, jotta meillä olisi nyt mahdollisuus saada se kisapaikka. Tämä on meille kuitenkin hyvä mahdollisuus parantaa peliämme ja totta kai haluamme päättää karsinnat hyviin tuloksiin, kolme maalia neljässä pelaamassaan A-maaottelussa iskenyt Håkans sanoo.

Huuhkajilla on mahdollisuus ansaita paikkansa Saksassa kesällä 2024 pelattavaan EM-lopputurnaukseen maaliskuussa pelattavissa jatkokarsinnoissa. Kisapaikka vaatii yksiosaisen välierän ja yksiosaisen finaalin voiton. Lue lisää EM-jatkokarsinnoista >>

– Nämä Pohjois-Irlanti- ja San Marino -pelit valmistavat meitä maaliskuun jatkokarsintoihin. Haluamme lähteä maaliskuun peleihin hyvien esitysten ja tulosten siivittämänä, Håkans toteaa.

Huuhkajat kohtaa Pohjois-Irlannin Olympiastadionilla perjantaina kello 19.00. Hanki lippusi täältä >>

Huuhkajien tulevat ottelut

Ladataan otteluita