Eteläisen alueen alueparlamentti valitsi puheenjohtajat ja vahvisti kehitysryhmät

Eteläisen alueen alueparlamentin kokous 13.5. valitsi puheenjohtajat ja kehitysryhmät vuosille 2024-2026. Lisäksi pöydällä olivat mm. alueen toiminnan kehittäminen ja toiminta- ja taloussuunnitelma 2025.

Eteläisen alueen alueparlamentti 13.5.

13.5.2024 klo 20:47

Alueparlamentit kuuluvat tärkeänä osana Seurojen Palloliiton hallintomalliin. Kokoukseen voivat osallistua kaikki alueen seurat. Kutsuttuina ovat puheenjohtajat. Puheenjohtajan estyessä paikalla voi olla varapuheenjohtaja tai puheenjohtajan nimeämä hallituksen jäsen.

Uudet puheenjohtajat ja alueelliset kehitysryhmät 2024-2026

Eteläisen alueen alueparlamentin 13.5. kokouksessa valittiin puheenjohtajat kaksivuotiskaudelle 2024-2026. Puheenjohtajaksi valittiin Jussi Mononen (EsPa) ja varapuheenjohtajaksi Johanna Kurikka (KaPy).

Lisäksi vahvistettiin alueelliset kehitysryhmät 2024-2026. Alueparlamentin puheenjohtajiston esitys seurojen esitysten pohjalta hyväksyttiin.

Edellisen kauden puheenjohtajien Risto Murron ja varapuheenjohtaja Petteri Vartiaisen avaamassa ja valintojen jälkeen Jussi Monosen ja Johanna Kurikan johtamassa kokouksessa paikalla oli 46 osallistujaa. Keskustelu oli vilkasta sekä laadukasta. Huomiot viedään seuraparlamentille osaksi toiminta- ja taloussuunnitelman valmistelua sekä alueellisten kehitysryhmien käsittelyyn. Esittelijänä toimi aluepäällikkö Taneli Haara.

Kehitysryhmien työn pohjalta toiminnansuunnittelua ja lähetekeskustelua

Kauden 2022-2024 kehitysryhmien puheenjohtajien (Sebastian Söderholm/kilpailu- ja erotuomaritoiminta, Riikka Korhonen/seurapalvelut, Kari Laukkanen/urheilutoiminta) johdolla kuultiin kehitysryhmien työn keskeiset nostot. Tämän pohjalta käytiin keskustelua toiminnoittain alueen toiminnasta sekä lähetekeskustelua toiminta- ja taloussuunnitelmasta 2025. Muun muassa seuraavat asiat nousivat esiin:

• Strategiaa pidettiin onnistuneina ja pidetään kaikki mukana -tavoite sai kannatusta

• Erotuomaritoiminta keskustelutti - "mustien alueiden" tavoittaminen, erotuomarin polku ja kentänlaitakäyttäytyminen

• Valmentajien osaamisen kehittäminen tärkeä painopiste edelleen, kehitysryhmässä vahvistettu nuorten valmentajien polkuja ja osaamista

• Yhteiset seuratyytyväisyyskyselyt pohdintaan työkaluiksi oppimiseen ja vertailtavuuteen

• Mahdollistavat olosuhteet vaativat yhdessä vaikuttamista ja kunta- ja kaupunkikohtaista työtä seurojen yhteistyöllä ja Palloliiton tuella

• Seurojen työnantajarooli merkittävä - urapolkujen rakentaminen ja työnantajamielikuvan luominen

Alueparlamentti 13.5.

Kahden ja puolen tunnin aktiivinen keskustelu päätettiin klo 20.00.

Lisätietoa
Taneli Haara, aluepäällikkö