Djoully Nzoko: ”Odotan, että tulen kehittymään Belgiassa paljon”

Nzoko ja U19-pojat pelaavat huomenna maanantaina EM-karsintakenraalinsa. Eerikkilässä pelattava Romania-ottelu alkaa kello 11.00 – kamppailu näkyy suorana ja selostettuna Palloliiton YouTube-kanavalla. Jari Litmanen Areenan katsomoon on vapaa pääsy.

Nzoko (neljäs oikealta) on ottanut viime vuosien aikana huimia kehitysaskeleita.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

8.9.2024 klo 20:36

U19-pojat (2006 ja myöhemmin syntyneet) pelasi perjantaina syksyn ensimmäisen maaottelunsa. Minihuuhkajien ja Romanian välillä nähtiin vauhdikas taisto, joka päättyi lopulta maalittomaan tasapeliin. Tarkemman raportin ottelusta löydät täältä.

Suomella oli perjantaina useita tekopaikkoja, ja myös Djoully Nzokolla oli omat tilaisuutensa maalintekoon. 16-vuotias Nzoko pelasi viimeiset puolisen tuntia ja toi Minihuuhkajien peliin rutkasti energiaa.

– Olen iloinen siitä, että pelasimme hyvin. Mielestäni olimme parempi joukkue. Se jäi harmittamaan, että maalit jäivät puuttumaan. Olisimme voineet voittaa paremmalla viimeistelyllä. Huomenna meidän täytyy viimeistellä tehokkaammin, ja uskon, että pystymme parantamaan oikeastaan kaikessa, Nzoko toteaa.

Perjantai oli Nzokolle erittäin merkittävä päivä – FC Inter tiedotti juuri maaottelun alkamisen jälkeen, että nuorukainen siirtyy turkulaisseurasta belgialaiseen KRC Genkiin. Usean suurseuran jahtaama Nzoko debytoi tällä kaudella Veikkausliigassa ja viimeisteli sinimustille neljä maalia 12 sarjapelissä.

– Minulla on tosi hyvät fiilikset siirrosta. Odotan, että tulen kehittymään Belgiassa paljon. Genk oli paras vaihtoehto oman kehitykseni kannalta. Uskon, että pelityylini sopii seuraan. Kävin viime viikonloppuna tutustumassa seuraan samalla, kun minulle tehtiin lääkärintarkastus. Sain seurasta tosi hyvän ensivaikutelman, ja odotan innolla, että pääsen aloittamaan hommat Belgiassa, Nzoko jatkaa.

– Muutan Belgiaan jo ensi viikolla. Aloitan Genkissä reservijoukkueen mukana, ja suunnitelmissa on se, että siirryn siitä edustukseen. Ensimmäinen tavoitteeni on sopeutua joukkueeseen mahdollisimman hyvin. Sen jälkeen haluan näyttää, mitä osaan, ja nousta edustuksen mukaan.

Maajoukkueen puolella Nzokon syksyn päätavoite on lokakuun U19-EM-karsintaturnaus. Minihuuhkajat isännöi turnausta, jossa joukkue kohtaa San Marinon, Sveitsin sekä Tshekin – otteluohjelman löydät täältä. Nzoko ja U17-pojat olivat keväällä äärimmäisen lähellä EM-lopputurnauspaikkaa, joten laitapelaajalla riittää halua saavuttaa kisapaikka toisella yrittämällä.

– Odotan karsintoja tosi hyvillä mielin. Toivon, että minut valitaan mukaan – peleistä tulee varmasti kovia, mutta uskon, että pääsemme EM-jatkokarsintoihin. Maaliskuun U17-jatkokarsinnat jättivät tosi paljon nälkää tulevaan, ja tällä kertaa haluan päästä juhlimaan kisapaikkaa.

Matias Siltanen ja Nzoko olivat yhtä hymyä sunnuntain harjoituksissa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä