U16-pojat kohtaa Pohjois-Irlannin keskiviikkona Tallinnassa

Minihuuhkajat avaa Virossa pelattavan kolmen maan turnauksen ottelulla Pohjois-Irlantia vastaan keskiviikkona kello 17.00 TNTK Staadionilla. Palloliitto selvittää mahdollisuutta ottelun striimaamiseen.

U16-pojat tiistain harjoituksissa Virossa.

24.9.2024 klo 16:15

U16-pojat (2009 ja myöhemmin syntyneet) matkusti maanantaina Viroon, jossa se kohtaa Pohjois-Irlannin 25. ja isäntämaan 27. syyskuuta. Joukkueen tavoitteet vuoden viimeisiin maaotteluihin ovat selvät.

– Olemme päästäneet aiemmissa otteluissamme paljon maaleja ja toisaalta päässeet itse liian vähille paikoille. Vastustajan boksiin murtautuminen olisi meille tärkeää, päävalmentaja Kai Nyyssönen kommentoi.

Nyyssönen toivoo, että vuoden mittaan harjoitellut asiat tulevat näkymään tulostaululla Viron turnauksen otteluissa.

– Olemme harjoitelleet joulukuusta asti ja pelejä on jonkin verran takana. Haluamme kilpailla ja voittaa niillä asioilla, joita olemme harjoitelleet.

Pohjois-Irlanti ja Viro avasivat turnauksen maanantaina 1–1-tasapelillä Tallinnassa. Pohjois-Irlanti joutui pelaajan vajaalle jo 30 minuutin kohdalla, mutta nousi tasapeliin vartti ennen loppua.

– Pohjois-Irlanti saattaa tulla 3–4–3-muodostelmalla, ja tilat keskikentällä tulevat olemaan tiukassa. Meidän täytyy löytää tiemme vastustajan selustaan. Laitakaistoilla voi olla tiloja, joita pitää hyödyntää. Tänään treeneissä kävimme läpi hyökkäyspeliämme ja sitä, mistä pääsemme etenemään ja murtautumaan.

Päävalmentaja korostaa voitontahdon merkitystä jokaisessa tilanteessa ja kaksinkamppailussa.

– Haluamme kilpailla ja voittaa. Pelistä tulee hyvä, jos voitamme omat kaksinkamppailumme ja olemme vahvasti pallossa kiinni. Meidän täytyy olla heti ensimmäisestä minuutista lähtien tilassa, jossa joukkue pelaa yhdessä hyvin ja yksilöt voittavat sekä ratkovat tilanteita.

Palloliitto selvittää yhä mahdollisuutta Pohjois-Irlanti-ottelun striimaamiseen. Mikäli ottelu ei ole katsottavissa suorana, ladataan ottelutallenne Palloliiton Youtube-tilille myöhemmin.

Suomen ottelut:
Ke 25.9. klo 17.00 Pohjois-Irlanti – Suomi, TNTK Staadion (Tallinna)
Pe 27.9. klo 13.00 Viro – Suomi, TNTK Staadion (Tallinna)

Kumpaankin maaotteluun on vapaa pääsy.