U15-tytöt aloitti Serbian turnauksen voitolla

Suomi kaatoi Slovakian lukemin 1–0. Ottelun ainokaisesta vastasi Enna Jalkanen.

Suomen avaus Slovakiaa vastaan.

22.9.2024 klo 14:51

U15-tytöt (2010 ja myöhemmin syntyneet) sai Serbian turnaukselle mainion alun, kun Pikkuhelmarit kukisti Slovakian maalein 1–0. Stara Pazovassa pelatun kamppailun tallenne löytyy Palloliiton YouTube-kanavalta.

– Voitto oli mielestäni täysin ansaittu. Olimme selkeästi vastustajaa edellä jokaisella osa-alueella. Slovakia ei juurikaan saanut luotua uhkaa boksiimme. Heillä oli muutamia erikoistilanteita, mutta hoidimme ne kunnialla, päävalmentaja Pekko Söderström kertoi.

– En ole nähnyt vielä tilastoja, mutta etenimme boksiin parikymmentä kertaa. Slovakia puolusti boksiaan todella hyvin, ja he blokkasivat useita laukauksia. Pelinavaamisemme sujui hyvin, mutta meillä oli hieman haasteita viimeisellä kolmanneksella. Menetimme murtautumisvaiheessa palloja, mutta pelaajamme reagoivat tilanteenvaihdoissa erittäin hyvin, Söderström jatkoi.

– Olen todella ylpeä siitä, kuinka hyökkäyspelimme toimi yhden hyökkäyspeliharjoitteen jälkeen. Pelaajien hyvä fiilis näkyi kentällä, ja sitä oli ilo katsoa. Ennen ottelua ilmassa oli tosi paljon jännitystä – nyt tunnelmat ovat iloiset ja vapautuneemmat. Lähes kaikki pelaajamme kävivät kentällä, ja tästä on tosi hyvä jatkaa.

Pikkuhelmarit pelaa seuraavan ottelunsa heti tiistaina. Suomella on vain yksi välipäivä, mutta joukkue ei keskity maanantaina pelkkään palautumiseen.

– Aiomme käydä treenikentällä myös huomenna. Kokoonpanoomme tulee paljon muutoksia – haluamme tarjota kaikille pelaajille hyvän näyttöpaikan heti maajoukkuepolun alussa. Valmennustiimimme menee katsomaan Serbian ja Tshekin välisen ottelun, joten saamme tärkeää infoa tiistain vastustajastamme.

Suomen seuraavat ottelut (Suomen aikaa):
Ti 24.9. klo 15.00 Serbia – Suomi, Sporski Centar FSS (Stara Pazova)
Pe 27.9. klo 11.00 Suomi – Tshekki, Sporski Centar FSS (Stara Pazova)

Slovakia-pelin tilastot päivitetään myöhemmin Palloliiton Tulospalveluun. Serbia-ottelu näkyy suorana Serbian jalkapalloliiton YouTube-kanavalla. Tshekki-ottelun tallenne pyritään lataamaan Palloliiton YouTube-kanavalle.