Miesten Futsal-Liiga: SoVolle kelpaa vain mitali

SoVo tavoittelee mitalia alkavalla kaudella. Arber Istrefi ja Valdrin Rashica ovat kovan luokan paluumuuttajia, jotka vahvistavat joukkuetta entisestään.

Arber Istrefi tekee paluun SoVoon.Kuva: Jarno Mäkinen

20.9.2024 klo 09:38

Someron Voima sijoittui viime kauden Miesten Futsal-Liigan runkosarjassa sijalle kuusi. Joukkue pelasi viihdyttävää futsalia ja SoVon ottelut olivatkin usein sekä runsasmaalisia että hyvin tapahtumarikkaita.

Pudotuspeleissä puolivälierävaiheessa SoVo sai vastaansa Valkeakosken Mad Maxin. Somerolaiset voittivat molemmat joukkueiden väliset ottelut maalierolla 16-7 ja selvittivät tiensä neljän parhaan joukkoon.

Välierissä SoVo sai vastaansa kivenkovan Akaa Futsalin, joka ei antanut kapteeni Mergim Bushin johtamalle somerolaisnipulle armoa. Akaa Futsal voitti kolme välieräottelua suurinumeroisesti ja näin SoVon tie vei pronssiotteluun.

Pronssiottelua isännöi Ylivieskan ylpeys Vieska Futsal ja tuosta pelistä muodostui pienten marginaalien ottelu, jonka lopulta kotijoukkue voi lukemin 4-3. Näin ollen SoVo sijoittui neljänneksi kaudella 2023-2024.

Runkosarjassa SoVo:n ylivoimaisesti tehokkaimpana pistemiehenä toimi kapteeni Mergim Bushi tehoillaan 32+15. Rinor Karaca oli joukkueensa toiseksi tehokkain 20+14 tehomerkinnöillä.

Tehopelaaja Mergim Bushi lähti uusien haasteiden perässä FC Kemiin.Kuva: Kirsi Nummela

Seferin veljeksillä suuri rooli SoVossa

Kaudella 2024-2025 SoVon joukkueen kokoonpanosta löytyy sukunimi Seferi niin pelaaja-, kuin valmentajalistalta. Veljeksillä on iso rooli somerolaisessa miesten Liigafutsalissa ja he kertovat, että joukkueen valmistautuminen alkavaan kauteen on sujunut kivasti.

- Ollaan saatu jo hyvissä ajoin koko joukkue kasaan treeneihin. Muutamalla pelaajalla vielä hieman jalkapallo häiritsee futsaliin keskittymistä, mutta hekin ovat olleet hyvin mukana. Harjoituspeleissä näemme vielä pari uutta kasvoa, jotka ovat olleet näytillä ja testaamassa liigavauhtia, kertoo valmentaja Valdrin Seferi.

Joukkueen kapteeni Valmir Seferi on samoilla linjoilla veljensä kanssa.

- Preseason on lähtenyt liikkeelle tosi hyvillä fiiliksillä ja kovalla tempolla. Toivon, että jatkamme siihen mihin jäimme viime kaudella, sillä peli näytti koko ajan paremmalta. Muutokset joukkueessa ovat loppujen lopuksi pieniä, joten toivon, että jatkamme edelleen viihdyttävän ja tapahtumarikkaan futsalin tarjoamista yleisölle, sanoo kapteeni Seferi.

Somerolainen futsal on tunnetusti viihdyttävää ja maalirikasta.Kuva: Tara Jaakkola

Tavoitteena parantaa viime kauden sijoitusta

SoVo lähtee mitalinkiilto silmissään pian alkavalle liigakaudelle.

- Tavoittena on kehittää ja vahvistaa joukkueen identiteettiä ja pelitapaa ja sen kautta pyrimme parantamaan viime vuoden sijoitusta. Haluan nähdä SoVon, joka pelaa taitavaa futsalia ja viihtyy pallo jalassa, mutta nauttii yhtä paljon puolustamisesta ja laukauksien blokkaamisesta, toteaa päävalmentaja Seferi.

Valmis Seferi odottaa jo runkosarjan alkamista innolla.

- Joukkueen tavoite on mitalipelit. Henkilökohtaisena tavoitteena on, että pysyisin kunnossa läpi kauden, kertoo kapteeni Seferi.

SoVo lähtee parantamaan viime kauden sijoitustaan ja tavoite on saavuttaa mitali.

Kova kolmikko lähtijöiden listalla

SoVo on kokenut hieman muutoksia viime kauden pelaajiston suhteen. Suurin menetys joukkueelle on Mergim Bushin lähtö uusien haasteiden perässä Kemiin, sillä viime kauden kapteeni Bushi oli SoVon tehokkain pelaaja läpi pitkän kauden. Lisäksi nuoret pelaajat Vilho Ståhlström ja Joona Helmi lähtivät opiskelupaikan perässä muualle.

Valmentaja Seferi ei ole silti huolissaan joukkueensa pelaajatilanteesta.

- Tulijapuolella on muutama yhtä kova pelaaja, jotka ovat palanneet takaisin joukkueeseen Arberin Istrefin, Valdrin Rashican ja Samuli Laineen myötä. Saattaa meillä olla muutama ässä hihassakin, sen aika näyttää, kertoo Seferi arvoituksellisesti.

SoVo aloittaa kautensa lauantaina 5.10 kotiottelulla Someron monitoimitalolla, kun joukkue saa vastaansa turkulaisen TPK:n.

Miesten Futsal-Liigan koko otteluohjelma sekä SoVon kokoonpano löytyvät Palloliiton Tulospalvelusta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä